ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ

Κωδικός μαθήματος
13Κ10_20
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Α
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Δ. ΜΑΝΤΖΙΛΑΣ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
  3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Κορμού

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

ΟΧΙ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

 
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Άλλες…

 
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
     
1. Αναγνωστικό ΟΕΔΒ, Κείμενα 1 & 2. Υποκείμενο, Αόριστο Υποκείμενο, Αντικείμενο, Κατηγορούμενο.    
2. Αναγνωστικό ΟΕΔΒ, Κείμενο 4. Επιρρηματικό Κατηγορούμενο, Γενική, Δοτική και Αφαιρετική Κατηγορηματική, Προληπτικό Κατηγορούμενο.    
3. Αναγνωστικό ΟΕΔΒ, Κείμενο 5. Επιθετικός και κατηγορηματικός προσδιορισμός, Παράθεση, Επεξήγηση, Επιμεριστική παράθεση, Προεξαγγελτική παράθεση.    
4. Αναγνωστικό ΟΕΔΒ, Κείμενο 13. Η χρήση τηςονομαστικής πτώσης.    
5. Vulgata, Genesis, 1.1-5. Η χρήση της γενικής πτώσης.    
6. Cornelius Nepos, Hannibal, 1.1-2. Η χρήση της γενικής πτώσης (συνέχεια).    
7. Cicero, Pro Archia Poeta, 14. Η χρήση της δοτικής πτώσης.    
8. Cicero, De Senectute, 65. Η χρήση της αιτιατικής πτώσης.    
9. Res Gestae Divi Augusti, 23-24. Η χρήση της αφαιρετικής πτώσης.    
10. Tacitus, Germania, 9. Η χρήση της αφαιρετικής πτώσης (συνέχεια).    
11. Cicero, In Catilinam I, 1-2. Η χρήση της αφαιρετικής πτώσης (συνέχεια).    
12. Cornelius Nepos, Hamilcar, 4. Δίπτωτα ρήματα.    
13. Tacitus, Germania, 23. Ασκήσεις συντακτικού.    
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές  

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 13
Καδοδηγούμενη μελέτη κειμένου 26 (2x13)
Προσωπική μελέτη 13 (1x13)
Μετρικές ασκήσεις 13 (1x13)
Γραπτή εξέταση 58,5 (3x13x1,5)
   
   
   
   
Σύνολο Μαθήματος 124

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

γραπτή εξέταση (ερωτήσεις εισαγωγής, διδαγμένο και αδίδακτο κείμενο, λεξιλόγιο, γραμματική, συντακτικό)

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Συντακτικό της λατινικής γλώσσας, Γιαγκόπουλος Αθανάσιος Ι. 

Τα λατινικά του Wheelock, Wheeloock M. Frederic, 

Σύγχρονο λατινοελληνικό λεξικό, Νικήτας Δημήτριος, Τρομάρας Λεωνίδας 

Bescherelle, Λατινική Γραμματική, Bernard Bortolussi 

Λεξικόν λατινοελληνικόν, Ουλέριχος Ερρίκος,Κουμανούδης Στέφανος Α.,Τουρλίδης Γεώργιος 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥ ΛΑΤΙΝΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ, ΒΡΑΚΑΣ ΑΝΤ. 

LINGVA LATINA, ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΝΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ 

Γραμματική της λατινικής γλώσσας, Πανουτσόπουλος Ανδρέας Γ. 

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ, SIHLER ANDREW L. 

Συγκριτική διδασκαλία των κλασικών γλωσσών, Κων. Θ. Ιωαννίδης, Αικ. Κ. Ιωαννίδου 

Βασικό λεξικό της λατινικής, Μαρκαντωνάτος Γεράσιμος Α. 

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ, ALFRED ERNOUT, FRANCOIS THOMAS 

Η ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ - ΣΥΝΤΑΞΗ - ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΛΑΤΙΝΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ, ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ - ΠΑΠΠΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ - ΚΑΛΛΕΡΓΗ ΑΝΘΟΦΙΛΗ